Americans With Disability Act

Madonia Case Attracts International Press

Last Tuesday, we reported that our office filed a new lawsuit, Madonia v. S 37 Management, et. al. The lawsuit alleged violations of the Americans With Disabilities Act (ADA), as well as a COBRA violation after her employer allegedly fired her within days after learning of her stage III esophogeal cancer diagnosis.  We did not expect the national and international interest in the story.  The story was widely reported in the United States, The Daily Mail in the United Kingdom, as well as on websites in Australia, Italy, Estonia and Zimbabwe.  For those who wish to aid Elisa financially to defray medical expense while her case winds through the court system, you can seek to make contributions here: https://www.youcaring.com/keepelisasmiling.

Hollander Law Offices Files New Disability Discrimination Suit

Elisa Madonia was formerly employed by S 37 Management, Inc. as a Customer Service Representative.  During the summer of 2013, her throat began to bother her.  She had taken a few days leave with her employer's permission.  All that changed in mid-October last year.  Madonia, unfortunately, was diagnosed with Stage III esophogeal cancer.  Her oncologist sent a note to her employer regarding the diagnosis.  Six days later, her employer fired her.  They told her that if the health insurance carrier found out that she was working less than full time, then she would be responsible for paying her medical expenses.  In an effort to pressure her to sign a release, which would have waived all of her employment claims, the employer told her that they would pay her COBRA premiums for seven months.  They also demanded an immediate payment for the premium in order to continue her health insurance coverage.  Madonia declined to execute the document, and retained The Law Offices of Eugene K. Hollander to represent her.  On January 29, 2014, the law firm filed suit on Madonia's behalf, alleging violations of the Americans With Disabilities Act and COBRA.  CBS Channel 2 Chicago also covered the story.